Ćwiczenia poza domem – zalety

Niewątpliwie wszelkie formy aktywności fizycznej są dobre dla poprawy naszej ogólnej kondycji. Jeżeli jednak chcemy w pełni skorzystać z dobrodziejstw z nich płynących warto zintensyfikować je poprzez ćwiczenia wykonywane na świeżym powietrzu. Dzięki temu bowiem w pełni dotleniamy swój organizm, a także poprawiamy swoją odporność.

Spośród różnorodnych form aktywności wybrać możemy zarówno ćwiczenia ogólne, takie jak spacery, nordic-walking, bieg, jazdę na rowerze czy rolkach, jak i zestawy ćwiczeń oparte na zasadach kalisteniki. Tego rodzaju ćwiczenia cieszą się ostatnio dużą popularnością, zwłaszcza wśród młodszych osób. Na popularność workout street, a właściwie street workoutu wpływa przede wszystkim niski koszt. Nie musimy bowiem kupować do ćwiczeń specjalistycznego sprzętu, czy też karnetu na siłownię. Ćwiczenia wykonujemy na dostępnych nam elementach tzw. „małej architektury” : ławkach, trzepakach, drążkach lub siłowniach zewnętrznych, które ostatnio są coraz częściej zakładane na osiedlach. Dzięki tego rodzaju zajęciom nie tylko zyskujemy siłę i wzmacniamy odporność, ale także pięknie wyrzeźbimy swoje ciało, ponieważ wszystkie ćwiczenia opierają się na sile własnego ciała, dlatego tak dobrze je kształtują. Tego rodzaju ćwiczenia wybierają głównie mężczyźni mogą jednak ćwiczyć je także kobiety.

Jeżeli jednak tego rodzaju ćwiczenia cię nie interesują, lub dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sportem warto zacząć od codziennych co najmniej 30 minutowych spacerów lub treningu nordic-walking. Zwykły spacer angażuje podobne grupy mięśni co bieg, a także mniej obciąża stawy oraz skutecznie chroni przed osteoporozą. Codzienne spacerowanie wzmacnia serce ponieważ poprawia sprężystość tętnic i usprawnia przepływ krwi oraz wpływa pozytywnie na jej ciśnienie. Poza tym pomaga spalić zbędne kalorie i pomaga odzyskać utraconą energię,a także skutecznie pomaga spalić zbędne kalorie. Jeżeli pragniesz urozmaicić swój trening wprowadź do niego kijki nordic-walking, dzięki nim idealnie zadziałasz na wszystkie grupy mięśni: tułowia, pleców, nóg. Chodząc kilka minut dziennie z kijkami spalić możesz nawet do 400 kcal/godz. Dodatkowo sport ten uprawiać możesz o każdej porze roku, bez względu na warunki atmosferyczne.

Pozytywny wpływ na nasze zdrowie mają także inne formy aktywności, na przykład jazda na rowerze. Godzina spokojnej jazdy na nim pomaga spalić nawet 500 kalorii, ponieważ ten rodzaj aktywności idealnie pobudza nasze mięśnie do pracy. Regularne przejażdżki 3-4 razy w tygodniu sprawiają, że stajemy się bardziej wypoczęci, odporniejsi na zmęczenie, a także mniej zestresowaniu. Równy, jednostajny wysiłek sprawia, że zwiększa się objętość płuc, krew jest dotleniona, a serce lepiej pracuje. Warto więc wprowadzić codzienny ruch do naszego życia by cieszyć się zachwycającymi rezultatami treningów.